Designed and built with care, filled with creative elements

ABC Language Centre dyr. mgr Dorota Malewska

Nasz facebook

ABCLC – ul. Młynowa 17, 15-404 Białystok

Top
1100_adopted_kids_at_school

Active Step Taking
Dzieci w wieku 8-10 lat

Zajęcia odbywają się w grupach wiekowych:

8-10 lat

Liczba spotkań w tygodniu: 2

Czas trwania zajęć: 65 min oraz 70 min

Godziny oraz dni: godziny popołudniowe, prosimy o kontakt w celu ustalenia terminu

Nauczyciel: mgr Katarzyna Magosiewicz, mgr Marta Firs, mgr Magdalena Malewska, mgr Magda Alicka

Opis zajęć

Zajęcia trwają 65 min oraz 70min i odbywają się 2 razy w tygodniu ( trzy godziny w lekcyjne w tygodniu rozłożone są na dwa spotkania)

Dzieci rozwijają wszystkie sprawności językowe: pisanie, czytanie, słuchanie oraz mówienie. Koncentrujemy się na komunikacji z uwzględnieniem reguł gramatycznych.

W naszej pracy z dziećmi wykorzystujemy osiągnięcia współczesnej metodyki. Staramy się pokazać dzieciom, że nauka języka obcego to nie ‚sztuka dla sztuki’, ale niezwykły proces nabywania praktycznej i cennej umiejętności – bardzo różny od sposobu, w jaki uczą się innych przedmiotów szkolnych. Pokazujemy, że język jest narzędziem komunikacji i że każde nowo poznane słowo tę komunikację im ułatwia.

W przypadku małych dzieci stosujemy metody aktywizujące, m. in. elementy tzw. metody TPR (Total Physical Response), która zakłada, że nauka nowych słów przychodzi dziecku łatwiej, gdy ilustruje je ruchem. Technika ta jest nie tylko niezwykle skuteczna , ale, co istotne, bardzo lubiana przez dzieci, ponieważ zaspokaja ich naturalną potrzebę aktywności.

Ważnym elementem nauki dzieci jest zabawa. Tak jak poprzez zabawę poznają świat, tak przez gry i zabawy językowe szybciej i chętniej uczą się języka. Na lekcjach stosujemy więc takie techniki, jak czytanie z podziałem na role krótkich przedstawień teatralnych (a potem – w przypadku zdolniejszych grup – odgrywanie ich na forum klasy), czy odgrywanie scenek ‚z życia wziętych’, np. robienie zakupów lub pytanie o drogę – tu dzieci często wykazują się znakomitą inwencją.

Do uruchamiania wyobraźni zachęcają naszych uczniów także zadania pisemne. Dzieci często proszone są o napisanie krótkiego opowiadania, w którym użyć mają niedawno poznanych wyrazów lub konstrukcji gramatycznych. Odwołujemy się także do dziecięcej chęci współzawodnictwa, organizując konkursy i zabawy, w których dzieci – grupowo lub indywidualnie – rywalizują ze sobą.

Chcąc zapewnić naszym uczniom kontakt z autentyczną angielską wymową, a także zaznajomić z różnym akcentami występującymi wśród  native speakerów’, często pracujemy z nagraniami audio i video.

Jednocześnie pamiętamy, że język angielski to również przedmiot szkolny i że nasi mali podopieczni to przyszli maturzyści. Dlatego oczekujemy od nich nie tylko ogólnej płynności w mowie i piśmie ale też konkretnej wiedzy i mobilizujemy ich do systematycznego powtarzania materiału za pomocą zarówno krótkich niezapowiedzianych quizów, jak i większych zapowiedzianych sprawdzianów.

Masz pytania ? Napisz do nas, odpowiemy tak szybko jak to możliwe.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dobrowolnie podanych na potrzeby dodania komentarza i działania ochrony antyspamowej. Wiem, że zgoda może być przeze mnie w dowolnej chwili wycofana.